Haku

Vuositakuukorjaukset ja asiakastyytyväisyys

QR-koodi

Vuositakuukorjaukset ja asiakastyytyväisyys

Opinnäytetyön tilaajalla Nastarakennus Oy:llä ei ole aiemmin ollut kirjallisia toimintaohjeita asuin-rakennusten vuositakuukorjauksia varten. Tutkittavana kohteena oli vuonna 2022 valmistunut asunto-osakeyhtiö.

Työn tavoitteena oli luoda toimintamalli, jolla takuukorjaukset suoritettaisiin kustannustehokkaasti yhtäläisin menetelmin kaikissa asuinrakennuskohteissa. Tarkoituksena oli kartoittaa takuukorjauksien mahdolliset ongelmakohdat, jotka hidastivat ja vaikeuttivat korjaustöiden tekemistä. Toimintatavan avulla myös korjauksien vastaanottajien tyytyväisyyttä voitaisiin kehittää aidon ymmärryksen perusteella.

Opinnäytetyö toteutettiin laadullisena tutkimuksena perehtymällä rakentamista ohjaaviin lakeihin ja ohjeistuksiin, mm. Rakennustieto Oy:n tietopankin aineistoon. Kirjallisen aineiston ohella käytin myös useita verkkolähteitä. Projektiin sisältyi myös kohdekiinteistön osakkeen omistajille vuosikorjausten jälkeen tehty kysely takuukorjauksista sekä mahdollisista kehitysideoista takuu-korjausprosessiin.

Kirjallisten aineistojen ja kyselyjen lisäksi työssä on käytetty havainnollistavia taulukoita ja kuvia kohteen takuukorjauksista. Opinnäytetyö käsittelee myös rakennuttajan vastuuta vuositakuukorjaustöissä. Työssä käydään läpi omaperusteisen asuntotuotannon vastuut ja takuuajat sekä koko vuositakuukorjausprosessi.

Työn tuloksena saatiin laadittua toimintamalli vuosikorjausprosessiin, jossa myös kiinteistönosakkeen omistajilla on mahdollisuus vaikuttaa lopullisiin ratkaisuihin ja töiden aikatauluihin lisäten asiakastyytyväisyyttä. Opinnäytetyön tekijä toimi tutkittavassa kohteessa takuukorjausten työn-johtajana.

Tallennettuna:
Kysy apua / Ask for help

Sisältöä ei voida näyttää

Chat-sisältöä ei voida näyttää evästeasetusten vuoksi. Nähdäksesi sisällön sinun tulee sallia evästeasetuksista seuraavat: Chat-palveluiden evästeet.

Evästeasetukset