Haku

Creating Brand Awareness and Measuring Brand Image: Case: RE/MAX Kotiporras

QR-koodi

Creating Brand Awareness and Measuring Brand Image: Case: RE/MAX Kotiporras

Kiinteistönvälitysala on ollut kovan paineen alla viime vuosina maailmanlaajuisen talouskriisin vuoksi. Kilpailu on erittäin kovaa tällä toipuvalla toimialalla ja yksi erittäin hyödyllinen apuväline kilpailijoista erottumiseen on brandaaminen. Brandaaminen voi menestyksekkäästi käytettynä tuoda paljon lisäarvoa yritykselle ja sen palveluille ja tuotteille. Tämän opinnäytetyön aiheena on brandin tunnettuus ja brandikuva ja miten kumpaakin voi rakentaa ja kehittää. Työ antaa tietoa kaikille, jotka ovat kiinnostuneita brandaamisesta ja eritoten sen käytöstä kiinteistönvälitysalalla. Empiirinen tutkimus keskittyi RE/MAX Kotiportaan nykyiseen brandikuvaan. Tutkimustapana käytettiin laadullista tutkimusta ja tutkimus toteutettiin lokakuun aikana haastattelemalla puhelimitse kymmentä yrityksen entistä asiakasta. Haastattelut suoritettiin suomeksi ja ne koostuivat 12 kysymyksestä, jotka oli laadittu teoriaosan pohjalta. Haastattelutulokset paljastivat, että brandi nähdään positiivisessa valossa. Brandin kanssa liitettiin seuraavia mielleyhtymiä: rehellinen, omistautunut, luotettava, helppo, erilainen, tehokas, voimakas, välittävä ja innovatiivinen. Brandia kuvailtiin erilaiseksi kilpailijoista ja yrityksen kuuluminen osaksi laajaa kansainvälistä ketjua nähtiin sekä hyvänä että huonona asiana. Haastatteluista kävi myös ilmi, että suurin osa vastaajista oli saanut tietää yrityksestä tutun kautta mikä kuvastaa alan luonnetta, jossa päätöksiä ei tehdä nopeasti ja myönteinen palaute voi olla ratkaisevaa yrityksen valitsemisen kannalta. Osa haastatelluista oli ehtinyt harkita muita kilpailijoita, mutta valitsi kyseisen yrityksen koska se oli vaikuttanut potentiaaliselta ja välittäjä oli vaikuttanut aktiiviselta ja ammattitaitoiselta. Kaikki vastaajista olivat tyytyväisiä kodinmyyntiprosessiinsa kokonaisuutena vaikka parille heistä se olikin ollut odotettua pidempi. Parasta ja myönteisintä antia tutkimuksessa oli asiakkaiden selvä tyytyväisyys firmaan: kaikki yhtä lukuun ottamatta käyttäisivät samaa yritystä uudelleenkin tulevaisuudessa ja kaikki yhtä lukuun ottamatta myös suosittelisivat, elleivät jo olleet suositelleet, yritystä ystävilleen ja tuttavilleen. Tutkimuksen perusteella brandin tunnettuutta pitäisi vielä kehittää ja brandikuvaa voisi suomalaistaa ja alueellistaa lisää tarvittaessa. Yritys voisi myös selvemmin linkittää brandinsa palvelukategoriaan mainonnan avulla.

Tallennettuna:
Kysy apua / Ask for help

Sisältöä ei voida näyttää

Chat-sisältöä ei voida näyttää evästeasetusten vuoksi. Nähdäksesi sisällön sinun tulee sallia evästeasetuksista seuraavat: Chat-palveluiden evästeet.

Evästeasetukset