Search

Markkinointiviestintäsuunnitelma Tiimore Promotion Oy:lle

QR Code

Markkinointiviestintäsuunnitelma Tiimore Promotion Oy:lle

Markkinointiviestinnän suunnittelun tarkoituksena on edesauttaa yrityksen liiketoiminnallisten tavoitteiden saavuttamista markkinointiviestinnän keinoin. Se on tärkeä osa tuloksellista ja kestävää liiketoimintaa, sillä integroitu ja suunnitellusti yrityksen strategiasta suuntaviivansa saava markkinointiviestintä on huomattavasti tuloksellisempaa ja kustannustehokkaampaa kuin suunnittelematon markkinointiviestintä.

Tämän toiminnallisen opinnäytetyön aihe on markkinointiviestintäsuunnitelman luominen liikelahjayritys Tiimore Promotion Oy:lle. Lähtökohta kehittämistyölle oli se, ettei yrityksen markkinointiviestintä ollut riittävän suunnitelmallista, vaan se koostui lähinnä yksittäisistä ja toisistaan irrallisista toimenpiteistä, mikä vei kohtuuttoman paljon resursseja siitä saatuihin tuloksiin nähden eikä edistänyt riittävästi yrityksen pitkän aikavälin tavoitteita. Työn tavoitteeksi määriteltiin täten liiketoiminnan kehittäminen luomalla markkinointiviestintäsuunnitelma, joka tukee yrityksen liiketoiminnallisia tavoitteita, integroi markkinointiviestinnän yhtenäiseksi kokonaisuudeksi sekä toimii myös käytännön työkaluna markkinointiviestinnän toteuttamisessa.

Kehittämistyön lähestymistapana oli konstruktiivinen tutkimus, jonka keskeisimpinä menetelminä olivat puolistrukturoitu haastattelu ja aivoriihi. Kehittämistyö toteutettiin soveltamalla markkinointiviestintää yrityksen kilpailukeinona sekä sen osa-alueita ja suunnittelua käsittelevää tietoperustaa, sekä hyödyntämällä yrityksen toimitusjohtajan haastattelusta sekä kahdesta yrityksen sisäisestä aivoriihestä saatuja tuloksia.

Työn tuloksena markkinointiviestintään saatiin suunnitelmallisuutta ja tavoitteellisuutta. Sille myös luotiin perusta, jonka pohjalta sitä voidaan lähteä toteuttamaan ja kehittämään. Suunnitelma sisältää yrityksen nykytilan kuvauksen ja analyysin, markkinointiviestinnän tavoitteiden, kohderyhmien ja sanomien määrittelyn sekä markkinointiviestintämixin, budjetin sekä seuranta- ja toteutussuunnitelmat. Oleellinen osa työtä on myös vuodeksi eteenpäin laadittu markkinointiviestinnän toimenpidesuunnitelma.

Saved in:
Kysy apua / Ask for help

Content Cannot be Displayed

Chat content cannot be displayed due to cookie settings. To view the content, modify your cookie settings to allow the following categories: Chat Services.

Cookie Settings