Search

Peliala ohjelmistotuotannon näkökulmasta

QR Code

Peliala ohjelmistotuotannon näkökulmasta

Tämän opinnäytetyön tietoperusta rakentui aihetta käsittelevistä kirjoista, opetusmateriaaleista, tieteellisistä tutkimuksista sekä aiheeseen liittyvistä artikkeleista, jotka käsittelivät muun muassa ohjelmistotuotantoa, pelituotantoa ja pelisuunnittelua. Opinnäytetyössäni kuvailin aluksi pelialan kehitystä ja historiaa tähän päivään saakka sekä selvitin muun muassa pelisuunnittelussa tärkeitä osatekijöitä, eli immersiota ja flow’ta. Ohjelmistotuotannosta avasin palasen historiaa sekä kirjoitin ohjelmistotuotannon eri vaiheista. Ohjelmistotuotanto ja pelituotanto kulkevat erittäin lähekkäin, joten selvitin, kuinka nämä kaksi eroavat toisistaan. Pelituotantoon liittyen lähdin avaamaan pelisuunnittelua sekä sen dokumentteja. Tästä eteenpäin kuvailin pelituotannon eri vaiheita. Lopuksi analysoitiin pelialan tulevaisuuden näkymiä.

Saved in:
Kysy apua / Ask for help

Content Cannot be Displayed

Chat content cannot be displayed due to cookie settings. To view the content, modify your cookie settings to allow the following categories: Chat Services.

Cookie Settings