Search

Realistisen 3D-ympäristön luonti Unity-pelimoottoriin

QR Code

Realistisen 3D-ympäristön luonti Unity-pelimoottoriin

Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kuvata realistisen ympäristön suunnittelu- ja toteutusprosessia Unity-pelimoottoriin ja High Definition Renderpipeline -järjestelmään. Samalla tutustuttiin eri tekniikoihin ja ohjelmiin osana opinnäytetyöprosessia. Tämä toteutettiin suunnittelemalla, konseptoimalla, mallintamalla ja luomalla näiden pohjalta kyberpunk-henkinen ympäristö Unityn sisälle.

Opinnäytetyössä kuljetetaan teoriaa ja käytännön osuutta rinnakkain. Lukujen alussa tarkastellaan aiheen teoriaa ja lopussa kuvataan käytännön osuutta. Ensimmäisenä kuvataan ympäristön ja projektin suunnittelua, minkä jälkeen tarkastellaan konseptointia ja siihen liittyviä vaiheita. Tämän jälkeen kuvataan 3D-mallinnusprosessia eritoten Blender-mallinnusohjelmassa ja teksturointia Substance Painter -ohjelmassa. Lopuksi tarkastellaan Unity-pelimoottoria ja High Definition Renderpipeline -järjestelmässä työskentelyä.

Opinnäytetyön tietoperustana oli aiempi kokemus projektissa käytetyistä työkaluista ja menetelmistä, mutta tietoa etsittiin myös verkkosivuilta ja artikkeleista. Opinnäytetyö on kirjoitettu suurimmalta osalta pelinkehityksen näkökulmasta, mutta samoja periaatteita voi noudattaa myös visualisoinnissa ja muissa työtehtävissä, joissa tarkoituksena on realistisen ympäristön luonti pelimoottorin sisälle

Saved in:
Kysy apua / Ask for help

Content Cannot be Displayed

Chat content cannot be displayed due to cookie settings. To view the content, modify your cookie settings to allow the following categories: Chat Services.

Cookie Settings