Search

3D-mallintaminen peliyrityksessä : Case - Arktik Kirkle

QR Code

3D-mallintaminen peliyrityksessä : Case - Arktik Kirkle

Opinnäytetyöraportissa kuvataan 3D-mallintajan suunnittelua, kehitystä ja työskentelyä osana peliyritystä. Opinnäytetyön aikana työskentelin peliyrityksessä Arktik Kirkle, joka on perustettu Oulu Game Labissä syksyllä 2017 ja johon liityin Syyskuussa Gate 1 -tapahtuman jälkeen. Tavoitteena tässä opinnäytetyössä on luoda kuva siitä, millaista on työskennellä peliyrityksessä näin 3D-mallintajan työtehtävissä, millainen on 3D-mallin prosessiin kulku tiimin sisällä ja millaisia haasteita se on tuonnut tiimin sisälle.

Oulu Game labin aikana käytin suurimmaksi osaksi Blender-ohjelmaa sekä hiukan 3Ds Max -ohjelmaa, Adobe photoshop CC:tä sekä monien 3D-artistien suosittelemaa Substance designer ja painter 2018 -ohjelmaa. Pelialustana toimii Unity-sovellus. Osa näistä ohjelmista on opiskelijoille ilmaisia, ja niitä käytettiin paljon omassa työssäni, mutta halusin myös kokeila sellaisia maksullisia ohjelmia kuin Substance designer ja painter 2018, jolla saadaan paremman laatuista tekstuuria 3Dmalleilleni.

Noin vuoden Oulu Game Labissa oltuani sain aikaiseksi monta tarvittavaa 3D-assettia, joita sitten käytettiin peliprojekti Cortex Protocolassa, ja moneen tiimille ja projektille suunnittelemaani 3Dmalliin olen ollut erittäin tyytyväinen. 3D-assettejani voidaan käyttää myös tarvittaessa pelin jatkokehitykseen, jos tiimi päättää jatkaa toimintaansa Oulu Game Labissä työskentelyn jälkeen.

Saved in:
Kysy apua / Ask for help

Content Cannot be Displayed

Chat content cannot be displayed due to cookie settings. To view the content, modify your cookie settings to allow the following categories: Chat Services.

Cookie Settings