Sisältöä ei voida näyttää
Chat-sisältöä ei voida näyttää evästeasetusten vuoksi. Nähdäksesi sisällön sinun tulee sallia evästeasetuksista seuraavat: Chat-palveluiden evästeet.
EvästeasetuksetSosiaali- ja terveysala digitalisoituu vauhdilla ja digitaalisten palveluiden tarve kasvaa, minkä vuoksi käyttäjien tarpeet huomioiva asiakaslähtöinen yhteiskehittäminen on yhä tärkeämpää. Tässä artikkelissa esitellään asiantuntijavideo, jossa tuodaan esille kirjallisuuskatsauksen tuottamia keskeisiä teemoja asiakaslähtöisestä yhteiskehittämistä. Kirjallisuuskatsaus tarjosi ajankohtaista ja luotettavaa tietoa sosiaali- ja terveysalan digitaalisten palveluiden yhteiskehittämisestä. Kirjallisuuskatsauksen tuloksia voidaan hyödyntää esimerkiksi yhteiskehittämiseen keskittyvissä hankkeissa tai projekteissa. Lisäksi kirjallisuuskatsauksen tuloksista voidaan työstää työpaikalle toimintamalli, jonka kehittämisprosessissa kaikki tärkeät osa-alueet tulevat huomioiduksi. Asiantuntijavideolla on monta hyödynsaajaa, sillä sitä pystytään vapaasti jakamaan sosiaalisessa mediassa. Asiantuntijavideota voidaan hyödyntää esimerkiksi opetus- tai koulutustarkoituksessa tai alustuksena aiheeseen liittyen. Tulokset osoittavat, että yhteiskehittäminen vaatii onnistuakseen asiakkaan asiantuntijuuden hyödyntämisen. Yhteiskehittäminen tavoittelee muutosta, niin palveluiden kuin organisaatioiden sekä johtamiskulttuurin suhteen. Yhteistyö eri toimijoiden kesken ja todellisista asiakkaan tarpeista lähtevä kehittäminen ovat tärkeitä elementtejä. Onnistuakseen yhteiskehittäminen vaatii johdon vahvan tuen.
Aims The study's aims were to (1) assess family members' perceptions of the quality of the counselling they received while visiting a loved one in an adult ICU and (2) identify factors that influence family members' perceptions of counselling quality. Design A cross-sectional survey of visiting family members of adult ICU patients. Methods Family members (n = 55) at eight ICUs across five Finnish university hospitals completed a cross-sectional survey. Results Family members assessed the quality of counselling in adult ICUs to be good. Factors associated with the quality of counselling were knowledge, family-centred counselling, and interaction. Family members' ability to live normally was associated with understanding of the loved one's situation (ρ = 0.715, p < 0.001). Interaction was associated with understanding (ρ = 0.715, p < 0.001). Family members felt that intensive care professionals did not adequately ensure that they understood counselling-related issues and that they lacked opportunities to give feedback, in 29% of cases, staff asked the family members whether they understood the counselling and 43% of family members had opportunities to offer feedback. However, the family members felt that the counselling they received during ICU visits was beneficial.
Aims and Objectives: To identify and synthesise nurses' experiences of competence in lifestyle counselling with adult patients in healthcare settings. Background: Modifiable lifestyle risk behaviours contribute to an increased prevalence of chronic diseases worldwide. Lifestyle counselling is part of nurses' role which enables them to make a significant contribution to patients' long-term health in various healthcare contexts, but requires particular competence. Design: Qualitative systematic literature review and meta-aggregation. Method: The review was guided by Joanna Briggs Institute's methodology for conducting synthesis of qualitative studies. PRISMA-checklist guided the review process. Relevant original studies were search from databases (CINAHL, PubMed, Scopus, Medic and Psych Articles, Ebscho Open Dissertations and Web of Science). After researcher consensus was reached and quality of the studies evaluated, 20 studies were subjected to meta-aggregation. Results: From 20 studies meeting the inclusion criteria, 75 findings were extracted and categorised into 13 groups based on their meaning, resulting in the identification of 5 synthesised findings for competence description: Supporting healthy lifestyle adherence, creating interactive and patient-centred counselling situations, acquiring competence through clinical experience and continuous self-improvement, collaborating with other professionals and patients, planning lifestyle counselling and managing work across various stages of the patient's disease care path. Conclusion: The review provides an evidence base that can be used to support nurses' competence in lifestyle counselling when working with adult patients in healthcare settings. Lifestyle counselling competence is a complex and rather abstract phenomenon. The review identified, analysed and synthesised the evidence derived from nurses' experience which shows that lifestyle counselling competence is a multidimensional entity which relates to many other competencies within nurses' work. Implications for the Profession: Recognising the competencies of nurses in lifestyle counselling for adult patients can stimulate nurses' motivation. The acquisition of these competencies can have a positive impact on patients' lives and their health. Patient or Public Contribution: No Patient or Public Contribution. Impact: The research may enhance nurses' competence in lifestyle counselling, leading to improved health outcomes, better adherence to recommendations and overall well-being. It may also drive the development of interventions, improving healthcare delivery in lifestyle counselling. Reporting Method: The review was undertaken and reported using the PRISMA guidelines. Protocol Registration: Blinded for the review. © 2024 The Authors. Journal of Clinical Nursing published by John Wiley & Sons Ltd.
Tehohoito on rankka kokemus potilaalle sekä hänen omaisilleen. On tärkeä turvata laadukas ja asiakkaan tarpeet kohtaava tehohoito. Tehohoidon jälkeen tulisi pyrkiä auttamaan potilasta mahdollisuuksien mukaan ja tarjota tehohoidon jälkiseurantapoliklinikkakäyntiä ja toivottavasti tulevaisuudessa myös osalle tehohoidon läpikäyneitä potilaita on tarjolla sopeutumisvalmennuskurssi. Tavoite on, että asiakkaiden hoidosta tehohoidon jälkeen vastaavat tehohoidon ammattilaiset. Heidän ammattitaitoaan tulisi hyödyntää myös tehohoidon sopeutumisvalmennuskurssilla, ja he ovat parhaita ammattilaisia vastaamaan tehohoitoon liittyviin kysymyksiin. Yhteistyö eri ammattiryhmien kanssa takaa parhaan mahdollisen hoidon tehohoidon jälkeen. Aineistona artikkelissa on 248 Oulun yliopistollisen sairaalan tehohoidon jälkiseurantapoliklinikan asiakaspalautetta. Palautteiden monivalintakysymykset analysoitiin määrällisesti, ikäluokka, sukupuoli ja koulutustaso ristiintaulukoitiin osan kysymysten kanssa. Kyselyn avoimet kohdat analysoitiin laadullisesti induktiivista sisällön analyysiä käyttäen.
Sisältöä ei voida näyttää
Chat-sisältöä ei voida näyttää evästeasetusten vuoksi. Nähdäksesi sisällön sinun tulee sallia evästeasetuksista seuraavat: Chat-palveluiden evästeet.
Evästeasetukset